Oduzimanje oružja

UPRAVNO PRAVO

Oduzimanje oružja

Nadležni organ oduzeće oružje od lica ako iz bezbednosnih provera vršenih u skladu sa zakonom, proizlazi da postoji mogućnosti da to lice ugrozi integritet drugih lica i javni red i mir, a što je zakonom propisana pretpostavka za oduzimanje oružja.

I z o b r a z l o ž e n j a:
Iz spisa predmeta i navoda osporenog rešenja, proizlazi da su policijski službenici prvostepenog organa dana 14. 11. 2014. godine od tužioca privremeno oduzeli oružje naznačeno u dispozitivu ožalbenog rešenja i s tim u vezi je izdata potvrda o privremeno oduzetim predmetima. U upravnom postupku koji je prethodio donošenju ožalbenog rešenja, pokrenutom zaključkom prvostepenog organa od 3. 9. 2018. godine, tužilac je saslušan pred tim organom, o čemu je sačinjen zapisnik od 12. 1. 2018. godine. U postupku su, takođe, vršene bezbednosne provere od strane policijskih službenika prvostepenog organa, sadržane u delu spisa koji je sudu dostavljen pod oznakom “poverljivo“, a koji podaci su prikupljeni bezbednosnom proverom koja se vrši na osnovu člana 102. Zakona o policiji (“Sl. glasnik RS“, br. 6/16… 87/18) i člana 30. Zakona o evidencijama i obradi podataka u oblasti unutrašnjih poslova (“Sl. glasnik RS“, br. 24/18), kojima su uređena pitanja vršenja i evidencije bezbednosnih provera.
Odredbama Zakona o oružju i municiji (“Sl. glasnik RS“, br. 9/92… 104/13), propisano je da se odobrenje za nabavljanje oružja neće izdati i kad je to neophodno za zaštitu lične i imovinske sigurnosti drugih lica, javni red i mir ili za bezbednost i odbranu Republike (član 8. stav 2), kao i da će oružni list, odnosno odobrenje za držanje oružja, oružje i municiju nadležni organ oduzeti ako nastupi koji od razloga iz člana 8. st. 1. i 2. ovog zakona.
Polazeći od citiranih zakonskih odredaba i sadržine celokupno sprovedenog postupka pred prvostepenim organom, a naročito sadržine podataka pribavljenih vršenjem bezbednosnih provera u skladu sa odredbama člana 102. Zakona o policiji i člana 30. Zakona o evidencijama i obradi podataka u oblasti unutrašnjih poslova, u koje je u postupku odlučivanja u ovom sporu izvršen uvid, Upravni sud je ocenio da je tuženi organ pravilno zaključio da su se stekli uslovi da se od tužioca, saglasno zakonu, oduzme oružje jer isti može predstavljati opasnost za sebe ili druge i javni red i mir. Sud pritom nalazi da je pravilno zakljuivanje tuženog organa da se prvostepeni organ prilikom donošenja ožalbenog rešenja kretao granicama zakonskog ovlašćenja, pravilno utvrdivši da iz bezbednosnih provera vršenih u skladu sa zakonom, proizlazi da postoji mogućnost da tužilac ugrozi integritet drugih lica i javni red i mir, a što je zakonom propisana pretpostavka za oduzimanje oružja.
Sud nalazi da se neosnovano tužbom spori postupanje organa u vezi sa podacima koji su pribavljeni vršenjem bezbednosnih provera, kao i ocena istih, budući da se takvi podaci, saglasno članu 6. Zakona o evidencijama i obradi podataka u oblasti unutrašnjih poslova, ne mogu navoditi u obrazloženju rešenja koje je u tom postupku doneto i isti se čuvaju kao tajna, u skladu sa članom 3. Uredbe o bližim kriterijumima za određivanje stepena tajnosti “poverljivo“ i “interno“ u Ministarstvu unutrašnjih poslova (“Sl. glasnik RS“, br. 105/13), pri čemu iz tih podataka proizlazi ispunjenost zakonom propisanih uslova za oduzimanje oružja u predmetnoj stvari, a što je Sud utvrdio prilikom odlučivanja u ovoj stvari.
(Presuda Upravnog suda, Odeljenje u Nišu, U. 13985/19 od 1. VII 2022)

X

Zaboravili ste lozinku?

Pridružite nam se